Satu Tahun

Bismillahi walhamdulillah

Alhamdulillah oksigen masih bisa dihela, karbon dioksida masih bisa dihembus, dengan izinNya. Alhamdulillah semoga mati kita di dalam Iman dan Islam serta mati di dalam perjuangan menegakkan syari'atullah.

Satu tahun yang lalu, aku masih berdua bersama Zauji. Satu tahun hari ini, kami sudah bertiga, alhamdulillah syukur tiada terhingga. Bertiga bermakna bertambah amanah dan tanggungjawab. Mahu menjadi seorang isteri dan ummi solehah di samping tidak meninggalkan amanah kepada masyarakat.

Amani bertudung =)

 Rehlah di Pantai Merdeka

Jaulah ke Gua Kelam, Perlis

Kelam-kabut agak sinonim dengan status seorang ibu muda. Namun, kelam-kabut itu sebenarnya boleh dikawal jika kita bijak mendisiplinkan diri dengan 24 jam sehari yang dipinjamkan kepada kita. Terdapat seorang ibu muda yang tampil menghasilkan sebuah e-book yang menjadi pencetus kepada penyusunan masa yang efektif kepada keluarga dan diri sendiri. Masa untuk luar rutin (non-routine) juga boleh dikecapi dan ianya amat bergantung kepada sikap dan pengurusan masa ibu muda itu sendiri!

Jujurnya terlalu banyak perkara yang ingin dipelajari. Masa semakin menghambat sedang ilmu masih lagi cetek, apatah lagi aplikasi kepada ilmu itu..Allahu Akbar! Semoga masa yang sedikit itu dapat dimanfaatkan sebaiknya, kami memohon dengan amat sangat Ya Rabb! Kami lemah tanpa bimbingan dan hidayahMu. Bantulah kami menjaga masa kami dan jauhkan kami daripada perbuatan yang sia-sia dan merugikan diri kami sendiri :(

Ya, menyingkap tabir satu tahun lalu, menyuntik sedar dan insaf bahawa  Dia yang Maha Agung menghadirkan seorang anak, daripada tiada kepada ada! Allah Maha Agung lagi Maha Berkuasa untuk menghidupkan kita yang telah mati pada Yaumul Mahsyar nanti. Kami beriman Ya Allah, kami menyaksikan kebesaranMu..

Semoga hidup dan mati kita di dalam iman.

Ummu Nafisah
Baiti Jannati

Comments

Popular posts from this blog

Baitul Muslim Haraki

Perkongsian; Hala Tuju Selepas Graduasi