Ramadhan Bakal Tiba - Berpuasa dengan Set Puasa Shaklee

 Bismillahi walhamdulillah

Assalamualaikum, apa khabar sahabat semua? Bertemu lagi kita dalam entri baru saya. Ingat lagi tak dengan entri saya yang lepas? Alhamdulillah, saya berjaya diterima untuk join Projek Blog Mega Shaklee 2.0😊. Terima kasih yang tak terhingga saya rakamkan kepada Master Norita dan Master Salwa atas peluang yang diberikan ini.

Okay, jom hari ini saya nak berkongsi dengan anda apa persiapan saya dari sudut kesihatan diri dan keluarga menjelang Ramadhan yang bakal tiba nanti.

Tak sabarnya nak bertemu dengan bulan yang mulia, kan? Pastinya ibu-ibu lah yang sangat sibuk membuat persiapan, terutama jika ada anak-anak yang baru nak belajar berpuasa. Tak ketinggalan jika ibu yang mempunyai anak kecil, pastinya mahu sentiasa cergas bertenaga walaupun berpuasa bukan?


Set Puasa 1-2-3 Shaklee

Teruja saya apabila bulan ini melihat promosi yang Shaklee tawarkan iaitu Set Puasa 1-2-3. Eh, apa tu ya?

Set Puasa 1-2-3 Shaklee ialah set yang membantu kita terutama golongan ibu untuk kekal cergas dan bertenaga walaupun berpuasa. 

Ibu-ibu mulakan sahur dengan mengambil ESP iaitu minuman protein yang sangat lazat dan inshaa Allah mengenyangkan. ESP ini mengandungi non-GMO soya iaitu soya semulajadi yang tidak diubah genetiknya. Ia mengandungi 9 asid amino yang diperlukan oleh badan. Saya suka blend ESP dengan 3 biji kurma. Rasanya sedap sekali! Subhanallah, rasa lemak manis kurma buatkan saya teringat-ingat dan nak minum setiap hari!

Selain itu, ibu-ibu boleh juga campurkan ESP dan Cinch untuk bantu perut kenyang lebih lama. Apa itu Cinch? 


Cinch juga merupakan minuman protein soya yang berkualiti dan didatangkan dalam 3 perisa iaitu Choc, Latte dan Vanilla. Apa yang best dengan Cinch ialah manfaat nya yang banyak kepada tubuh badan kita. Dalam Cinch terdapat leucine yang bantu bina otot, jadi tak adalah isu badan kita menggelebeh bila kurus nanti😀

So, ibu-ibu yang bertekad nak kuruskan badan dengan cara yang sihat, wajib ambil Cinch ni tau. Cinch bantu kita lebih kenyang dan tak craving kepada makanan dan minuman yang manis. Ada banyak resepi sedap yang boleh kita cuba, pastikan ibu-ibu dapatkan Cinch dulu, pm saya untuk tahu resepi lazat Cinch okay😉

Wah, rasa teruja tak nak bersahur dengan ESP + Cinch nanti? Saya pun tak sabar ni nak amalkan kedua-dua item hot Shaklee ni. Setakat pengalaman saya berpuasa dengan ESP + Cinch, memang rasa best sangat! Siang hari kurang mengantuk dan rasa produktif, alhamdulillah syukur sangat! Ibu-ibu pun boleh cuba ya😊

Dan item ketiga dan terakhir ialah Performance Drink, minuman isotonik membantu mengembalikan tenaga dan mengelakkan dehidrasi badan. 


Saya memang suka sangat dengan Performance Drink ni! Sebab bila cuaca panas, then kita bancuh dan minum sejuk-sejuk Performance Drink, Ya Allah rasa legaanya bila lalu dekat tekak kita. Boleh bayangkan tak rasa kelegaan tu?😍

Performance Drink ni didatangkan dalam 2 perisa iaitu Lime dan Orange. Rasa dia macam air 100 plus tapi tiada rasa gas. Masha Allah memang sedap sangat, rasa segar sangat bila minum. Dann ada banyak resepi best tau ibu-ibu boleh cuba! Boleh bancuh awal-awal, bawa bekal semasa bertarawikh nanti😊

Last but not least, apa yang saya kongsikan di sini ialah ikhtiar kita untuk berada dalam keadaan sihat, cergas dan bertenaga sepanjang bulan Ramadhan nanti. Pastinya kita nak rebut pahala yang banyak sekali dalam bulan yang istimewa ni kan? Jadi apa salahnya kita hadiahkan Set Puasa 1-2-3 Shaklee kepada diri dan keluarga kita😊. Murah sangat tau, hanya RM260 sahaja yang kita laburkan dan boleh makan selama sebulan nanti. Kita dah pun jimat sebanyak  RM150 bila dapatkan offer ni😊

Kepada ibu-ibu yang nak dapatkan Set Puasa 1-2-3 Shaklee, jangan segan silu hubungi saya di nombor ini ya. Semoga Ramadhan kita lebih bermakna dengan ikhtiar kita ini. Ibu-ibu boleh juga baca pengalaman berpuasa rakan saya dengan Shaklee di sini.

#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#blogmegashaklee
#pengedarshakleekulim
#pengedarshakleekedah

Comments

  1. Betul. Bersahur jadi mudah dan cepat dengan Set Puasa Shaklee. Bertenaga dan tak letih melampau. Kak Ros sekeluarga wajib ambil set ni Ramadan nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, terima kasih Kak Ros😊. Tak sabar nak cuba semua menu shake😉

      Delete

Post a Comment