Sabtu Yang Optimum

Bismillahi walhamdulillah

Hari Sabtu yang padat. Alhamdulillah atas kurniaan kesihatan yang memuaskan. Seawal 8 pagi sudah tercatuk saya di hadapan kakak misi Klinik Desa Kelang Lama untuk check up 5 hari berturut-turut dek kenaikan berat badan melebihi 1 kg! Penangan Juliana's memang tidak dapat dinafikan dan inilah 'hadiah' yang saya terima =)

Usai check up, saya menemani suami ke Mengkuang Dam, antara tempat femes untuk berjogging dan beriadah. Alhamdulillah bersyukur dapat menghela nafas daripada udara nyaman tasik dan bukit bukau menghijau walaupun hanya berjogging di atas kerusi :p

Berjogging sudah, tiba di rumah pada jam 10 pagi. Dhuha seketika, memohon agar Dia melimpahkan keberkatan rezeki kepada kami sekeluarga. Next project, saya teringin untuk membuat puding gula hangus hehe..sudah lama meng'ushar' resepi lalu pada hari ini terkabullah hajat untuk makan puding gula hangus, alhamdulillah ya Rabb! Komen: puding gula hangus saya agak manis, mungkin kena kurangkan gula untuk next trial!

Gambar sekadar hiasan~

Zuhur. Usai solat, kami menghadiri majlis walimah adik kepada kawan suami di Kulim Square. Nampaknya saya berehat dari memasak hari ini :). Majlis sangat sederhana dan menu speselnya adalah kambing masak kurma dan ayam masak ala Bangladesh! Bonda En Amil memang superb dalam masak-memasak ni dan ianya sangat diakui dan terbukti! Terima kasih kepada tuan rumah sekeluarga.

Tik..tok..alamak, sudah 3 petang rupanya, masa amat pantas berlalu..maka barulah merangkak-rangkak saya membuat persiapan untuk temuduga saya pada hari Isnin nanti. Allahu..macam-macam perasaan ada; almaklum tidak pernah lagi saya menghadiri temuduga secara formal. Meneliti segala tips, contoh-contoh soalan dan jawapan serta cara mengajar daripada Internet sahaja, semoga Allah membantu saya dan suami pada hari kejadian.

Hampir Maghrib baru siap draft saya, alhamdulillah. Formula 3P's yang saya peroleh akan cuba saya praktikkan insyaAllah. Fuh, berpeluh dan berdebar juga saya! Rabbuna yusahhil!

Usai Maghrib berjemaah bersama suami, saya membantu suami menyediakan skrip ucapan pengerusi majlis untuk majlis ihtifal PASTI pada esok hari. Aha, kepakaran dalam mengkopi-pasta dan meng-edit digunakan sepenuhnya. Terima kasih kepada sumber-sumber teks ucapan yang dipercayai :)

Alhamdulillah done! Selingan menikmati susu bercampur oat dahulu sebelum saya kemudian menggodek YouTube demi sebuah contoh pengajaran Simultaneous Equation! Apabila sudah lama meninggalkan alam sekolah, sebuah revision tuntas harus dilakukan! Terangguk-angguk saya mendengar cikgu-cikgu ini menerangkan cara untuk solve S.E. menggunakan Substitution Method. Alhamdulillah saya jelas sedikit sebanyak tetapi usaha mem'polish' dan bergaya seperti seorang guru merupakan langkah terakhir untuk saya lakukan. Bantulah hamba-Mu ini ya Rabb..

Untuk segala laluan pada hari ini, Alhamdulillah Ya Rabbi..permudahkanlah urusan kami pada hari-hari mendatang, amin.

notakaki#post santai di atas adalah sebagai salah satu momen yang ingin diingati dan disyukuri insyaAllah. Terima kasih Allah atas kemudahan di atas setiap kesulitan. Hamba masih banyak mahu belajar dan belajar..

Comments