Semester Akhir

Bismillahi walhamdulillah..

Lama sungguh tak mengupdate Leading The Change ni. Maaf ya, awal minggu semester akhirku dipenuhi dengan ulang-alik ke CTS dan jumpa Kak Maria, gara-gara nak add subject FYP ku. Welcome back to IIUM Kuantan Campus, Hafizah! Subhanallah, dah semester akhir rupanya aku di Taman Ilmu dan Budi ini. Banyak manakah ilmu-ilmu yang sudah ditimba dan diamalkan? Adakah aku menjaga adab-adab dalam menuntut ilmu? Bermuhasabah seketika..

Terlalu banyak peristiwa penting yang terjadi sepanjang minggu lepas. Sudah tentu peristiwa-peristiwa tersebut menginsafkanku dan memberiku pelajaran hidup yang sangat berharga. Thank You Allah!

Baru sahaja aku mendapat tahu the cute baby boy, 'Ukasyah, anak kepada Mawaddah dan Hafiz (student UIA) telah dijemput Ilahi petang tadi. Aku mendapat tahu 'Ukasyah tersedak semasa minum susu di nursery. Allahu Rabbi..berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Semoga Allah terus memberi ketenangan dan kekuatan kepada keluarga Mawaddah dan Hafiz. Sesungguhnya anak juga adalah pinjaman Allah Ta'ala dan Allah berhak untuk mengambilnya kembali jika Allah mahu.

Baitul Muslim. Pada usia sebegini, pasti aku tak terlepas dengan usikan "bila nak kawen?", "dah ada ke belum?", dan pelbagai lagi. Wallahua'lam. Bagiku, jodoh, ajal maut di tangan Allah Ta'ala. Jika sudah sampai jodoh, maka tunggu apa lagi? Kahwinlah terus! Sudah ramai sahabat-sahabat dan rakan-rakanku yang telah selamat melayari alam rumah tangga, Alhamdulillah..

FYP. Fight for it! Inilah masanya untuk aku menumpukan seluruh fokusku kepada FYP ku kali ini. Semoga Allah membantuku, i'Allah.

Sekian dahulu untuk kali ini, kita jumpa lagi..
Wassalam.

Comments