Skip to main content

Ziarah Mardhiyyah


Bismillahi walhamdulillah..

Biiznillah aku berkesempatan menziarahi kakanda yang sangat dirindui, Kak Dayah =)
Plus kegembiraan dapat menatap dan mendukung si comel Mardhiyyah!
Mardhiyyah sangat suka kat Ummi Fizah kan? Hehe nanti bolehla Ummi Fizah 'culik' Mardhiyyah ke VA, boleh tak kak?

It was be my first time driving alone in KL, PJ-Bangi!
Subhanallah, Alhamdulillah..thank you Allah for the safe journey {walaupun bnyk kali call Kak Aini, tersesat-sesat nak sampai rumah beliau}
Sampai saja kat rumah mertua Kak Dayah, terus cari Mardhiyyah!
Rindu sangat sebab sebelum ni hanya dapat menatap si comel dalam MMS je, kan Mardhiyyah?

Pesanan buat diri >>kena kurangkan bawa Umar berjalan sebab harga minyak naik, so makanan Umar terpaksa dicatu =(
To my amazement, harga minyak masak dan bawang pun dah naik! Bawang merah sekilo berharga RM9!
Macam mana ni Kerajaan? Fahamilah derita rakyat..
Posted by Picasa

Comments

  1. slm ya ukhti..
    oo gi jalan2 xgtau ana ye.hehe
    anyway alhamdulillah sumenye slamt.kire nti lagi terer la selok belok jln kat sgor ni ek.hoho
    hem.jg umar tu elok2.jgn bg die makan bnyk sgt.mknn die mmg da mahal pon skrg

    ReplyDelete
  2. Nti!!
    Ya Allah, nti dh ade blog ke? tulislah pengalaman nt ye, nk baca, hehe..
    Alhamdulillah ana cabar diri sendiri, saje xnak manjakan diri, klu sesat pun, buat2 cool ^^,
    Btw, sumenya ats izin Allah nti..
    Insya-Allah ana pun berniat nk jejakkan kaki ke rumah nti jgk =)
    Rindu sgt2 kt nti, trn uia weekend ni nk? kitorg ade reunion ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ini Mozek BERSIH 2.0 Saya

Bismillahi walhamdulillah 9 Julai 2011 pasti akan terpahat kukuh dalam seluruh memori rakyat Malaysia. Sama seperti peristiwa berdarah 13 Mei 1969. Walaupun ianya telah 42 tahun berlalu, rakyat tidak pernah melupakannya. Impaknya amat besar terutamanya kepada kaum Melayu dan Cina pada ketika itu. Mozek BERSIH 2.0 Saya cuba mengenepikan segala emosi dan rasa marah saya ketika entri ini ditulis. Sungguhpun rasa marah ini tidak lagi padam, pesan naqibah saya, SABAR, SABAR dan berSABARlah! Sesungguhnya mengamalkan Islam pada akhir zaman ini ibarat menggenggam bara api! Maka, saya cuba bersabar, seperti sabarnya para pemimpin saya tika ini. Pagi 9 Julai 2011 tiba juga. Alhamdulillah, sehari telah berlalu pergi menjadikan umur saya 25 tahun 1 hari. Ulang tahun yang pasti diingati berikutan terpalitnya sejarah hitam dalam demonstrasi BERSIH 2.0! Palitan ini sebenarnya sudah pun terjadi kepada beberapa siri demonstrasi sebelum ini, tetapi saya kira palitan kali ini lebih dahsyat, lebih jijik d...

Wanita Perlu Bijak Urus Emosi

 Bismillahirrahmanirrahim, 10 hari lagi kita nak bertemu dengan bulan yang dirindui, Ramadhan al-Mubarak. Bulan yang penuh rahmat dan maghfirah daripada Allah, Rabb kita. Sebagai seorang wanita apatah lagi bergelar isteri dan ibu berkerjaya, pengurusan emosi sangat penting. Bukan mudah nak menukar 'topi' daripada seorang isteri dan ibu kepada seorang pekerja dan sebaliknya. Apabila seorang ibu penat di tempat kerja, ibu perlu berehat seketika agar emosinya stabil dan dapat berperanan dengan baik di rumah. Masha Allah Tabarokallah! Seorang ibu juga manusia biasa. Tidak terlepas dari rasa penat, marah dan sedih. Sifat negatif yang boleh menyebabkan sebuah keluarga tidak ceria dan harmoni. Ada satu kata-kata popular, "happy wife, happy family". Ada benarnya kata-kata ini. Ibu ialah madrasah dalam rumah tangga. Bahagia ibu, inshaa Allah bahagia rumah tangga. Sedih ibu, maka rumah tangga turut berasa muram. Kebanyakan sekolah sibuk dengan acara sukan minggu ini. Lantaran i...

Keluarga Juliana Berkembang ^^,

Bismillahi walhamdulillah "Isteri dan anak-anak adalah perhiasan dunia" Alhamdulillah, segala puji hanya untuk Allah, Tuhan Maha Pencipta, yang menciptakan manusia dari setitis air mani yang hina. Lalu menjadi segumpal darah, menjadi tulang, tulang kemudiannya dibalut dengan daging, dirupakan dengan sebaik-baik rupa dan bentuk lalu ditiupkan roh oleh Allah. Subhanallah! Tabarokallah! Alhamdulillah, adinda dikasihi Sakinah telah selamat melahirkan putera keduanya pada tanggal 8 September 2013 pada jam 5.01 petang di Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar. Putera kedua yang diberi nama Muhammad 'Imad Aqil menambahkan lagi seri kepada keluarga besar Juliana kami, Alhamdulillah.  Inilah Abang Long Fathi ^^, Ini adik Fathi, 'Imad Terimbau kenangan kami 9 beradik yang jarak kelahiran agak dekat, ada yang setahun, 2 tahun dan paling lama adalah 4 tahun. Seperti juga Sakinah, jarak kelahiran anaknya yang pertama dan kedua hanyalah setahun 1 bulan...