Keluarga Juliana Berkembang ^^,

Bismillahi walhamdulillah

"Isteri dan anak-anak adalah perhiasan dunia"

Alhamdulillah, segala puji hanya untuk Allah, Tuhan Maha Pencipta, yang menciptakan manusia dari setitis air mani yang hina. Lalu menjadi segumpal darah, menjadi tulang, tulang kemudiannya dibalut dengan daging, dirupakan dengan sebaik-baik rupa dan bentuk lalu ditiupkan roh oleh Allah. Subhanallah! Tabarokallah!

Alhamdulillah, adinda dikasihi Sakinah telah selamat melahirkan putera keduanya pada tanggal 8 September 2013 pada jam 5.01 petang di Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar. Putera kedua yang diberi nama Muhammad 'Imad Aqil menambahkan lagi seri kepada keluarga besar Juliana kami, Alhamdulillah. 

Inilah Abang Long Fathi ^^,

Ini adik Fathi, 'Imad


Terimbau kenangan kami 9 beradik yang jarak kelahiran agak dekat, ada yang setahun, 2 tahun dan paling lama adalah 4 tahun. Seperti juga Sakinah, jarak kelahiran anaknya yang pertama dan kedua hanyalah setahun 1 bulan. Melihat Fathi (anak sulung Sakinah) seperti melihat diri saya dahulu :), saya juga punya adik setelah berusia setahun 1 bulan! Tabah ye Fathi, nanti Mak Long ajar macam mana nak jaga adik walaupun kamu kecil lagi :p

Tidak sabar mahu pulang ke teratak Juliana. Meriahnya suasana di rumah sekarang, ada Tok Nah yang menjadi pengasuh kami dahulu, kini mengasuh anak Sakinah pula. MasyaAllah Tok Nah memang superb! Semoga Allah membalas syurga untuk Tok Nah kesayangan kami :)

Next, adinda saya Masyitah pula akan take place kakaknya Sakinah. Dia dijangka bersalin pada akhir Oktober insyaAllah. Wah, makin meriah keluarga kami, Alhamdulillah. Terima kasih ya Allah atas nikmat 'kaya anak' kepada Mak dan Abah kami. Kami ingin menjadi anak-anak soleh/ah lagi musleh kepada Mak dan Abah kami. Ganjari mereka dengan sebaik-baik ganjaran ya Rabbi..

Baiti Jannati
Khaulah

Comments

  1. alhamdulillah rezeki =) hargailah. tak semua org dpt peluang gini =D

    ReplyDelete
  2. tahniah...pastinya fizah pn xsabar menghitung hari menjadi ibu.smg kita dpt mendidik ank yg bakal memimpin generasi akn dtg dgn tarbiah yg baik :)

    -k.aff

    ReplyDelete
  3. Adinda Hajrun>> amin atas doamu adinda..semoga kamu juga dikurnia jodoh dan anak-anak soleh lg musleh =), alhamdulillah'ala kulli ni'mah!

    Kak Af>> trm ksh Kak Aff, sudi singgah teratak sy, lama kita tak bersua kan? amin ya Rabb..untuk Kak Aff juga, smg dkurnia zuriat soleh solehah =)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Baitul Muslim Haraki

Perkongsian; Hala Tuju Selepas Graduasi