Adindaku Mahu Kahwin!

Bismillahi walhamdulillah

Pantas masa berlalu seiring pantasnya usia pernikahan aku dan Zauji. Serasa baru semalam kami bernikah. Alhamdulillah atas nikmat pernikahan ini. Terkini, adindaku pula akan bernikah! Dan pernikahan Februari akan kembali berulang dalam famili Hj Yaakob dan Pn Khairani =)

Oleh itu, aku ingin merakamkan setinggi-tinggi TAHNIAH buat adinda-adindaku yang dikasihi; AHMAD FAIDZ dan MASYITAH  yang bakal melangsungkan pernikahan mereka pada Februari 2013 nanti, insya-Allah. Percaya-tak percaya aku dengan khabar ini terutama bagi adinda Masyitah. Seusia 22 tahun beliau akan menamatkan zaman bujangnya!

Benarlah jodoh itu adalah rahsia Allah dan Dia jualah yang telah mengatur urusan jodoh kita. Tidak boleh ada tidak percaya pada ketentuan dan ketetapan Allah ini kerana Beriman kepada Qadha' dan Qadar adalah termasuk dalam Rukun Iman. Allahumma solli'ala Muhammad. Maha Suci Allah yang telah menciptakan manusia itu berpasang-pasangan dan memberikan ketenteraman kepada mereka melalui ikatan pernikahan.

Usia berapa pun kita berkahwin, itu adalah ketetapan Allah. Subhanallah! Tabarokallah! Maka aku mengimaninya. Syukur dipanjatkan kepada Allah kerana Dia telah memberikan jodoh yang baik kepada kepada kedua-dua adikku ini. Aku berdoa semoga Allah sentiasa melimpahkan sakinah, mawaddah dan rahmah ke atas bait muslim mereka. 

Mabruk Bangah dan Dedek! Selamat melalui fasa-fasa indah dalam baitul muslim kalian. Selamat melabur saham pahala, menuai amal soleh dan membaja iman dan taqwa bersama pendamping hidup kalian. Kak Yong gembira sekali jika adik-adik Kak Yong bahagia dan gembira ^__^ dan Kak Yong sentiasa berdoa semoga kita semua akan dikumpulkan sebagai satu famili di syurga-Nya. Amin Ya Rabb..


Comments

Popular posts from this blog

Baitul Muslim Haraki

Perkongsian; Hala Tuju Selepas Graduasi