Sawang

Bismillahi walhamdulillah

Fenomena 'sawang' yang acap kali menimpa golongan blogger rupanya turut melanda kepada saya. Saya nampaknya lebih senang memaksimakan 'mukabuku' berbanding blog. Maafkan saya LTC, saya akan cuba berusaha untuk membersihkan 'sawang' ini.

Mac hari ini. Bersamaan 18 Rabi'ul Akhir 1434H. Masa yang menggigit semakin mendera hati dan perasaan ini. Cuba mencari 'butang hijau' saya dengan meminjam spirit teman-teman MEc yang sudah berjaya menamatkan Research Paper mereka. Fighting Fizah! Seperti yang selalu ditiupkan oleh Fatimah, cewek Jambi saya =)

Semakin tidak sabar untuk menamatkan Research Paper saya dan semakin tidak sabar untuk melangkah ke dunia pekerjaan. Bahtera MEc sudah tiga perempat dalam pelayarannya, sudah mengharung ombak kecil, ombak ganas juga ribut taufan. Tidak mustahil bahtera saya ini bakal berdepan dengan ombak dan taufan lagi jika persediaan saya masih belum mantap. Mohon Allah besarkan iman saya dalam berhadapan dengan ujianNya.

Perjalanan Master bukan setakat membaca jurnal-jurnal dan menelaah kitab-kitab ekonomi saya bahkan saya belajar lebih dari itu. Berhidup di jantung kota yang saban waktu bagai berkejaran sememangnya manis untuk diingati. Wahai Allah, terima kasih atas tarbiyah ini. 

Teman-teman MEc yang tidak kenal erti putus asa dan penat lelah akan saya ingati dan contohi dalam sisa waktu umur saya insyaAllah. Mereka bersama saya, suka mahu pun duka terutama cewek Jambi saya itu. Maula Ya! Ah, lagu Abang Zain ini sering didendangkan oleh beliau. Jadi rindu.

Fatimah si cewek Jambi dan saya di Medicafe~

Jika mahu dikenang, tidak akan habis. Cukuplah setakat ini. Hidup perlu diteruskan. Insan-insan hebat itu akan saya semadikan dalam sanubari hati saya, akan saya doakan yang baik-baik untuk mereka insyaAllah. Alhamdulillah Ya Rabb atas nikmat mengenal payah, meneguk susah, mencerna sulit bersama teman-teman Master saya ini. Berkatilah mereka..berkatilah mereka..


Comments