Saya Sudah Kembali!

Bismillahi walhamdulillah

Lama nya saya meninggalkan dunia blog. Saya melihat tarikh akhir blog saya bernyawa ialah pada 3 Disember 2015! Hampir 2 tahun saya membiarkannya dan banyak perubahan yang berlaku dalam hidup saya.


Saya baru-baru ini ter tengok satu drama sinetron Indonesia. Haha kaki drama juga saya ni ya :p. Ada satu dialog yang walaupun bersifat santai tetapi ianya amat bermakna buat saya. Seorang wanita sedang kesedihan kerana baru berpisah dengan suaminya. Dia ditegur oleh seorang pakcik yang menasihatinya dengan kata-kata ini; "hidup ini singkat wahai anak..nikmati hidup dengan gembira kerana hidup hanya sekali sahaja.."

Ya, hidup hanya sekali. Hanya sementara. Perasaan sedih, kecewa dan bersifat negatif itu pasti akan singgah dalam hidup kita tetapi bagaimana kita mengawal emosi dan bangkit semula daripada kesedihan dan kegagalan itu adalah paling utama. Jangan biarkan kesedihan membelenggu diri hingga segala pekerjaan terabai.

Kita ada Allah yang sentiasa bersama kita, pagi petang, siang mahu pun malam. Dia lah sebaik-baik tempat pengaduan dan mendengar segala rintihan dan permintaan. 

Alhamdulillah, saya masih ada di sini, bernafas dengan izin Tuhan. Saya telah dikurniakan dengan dua orang cahaya mata, suami yang soleh dan amanah sebagai seorang guru. Doakan saya sentiasa sihat, memberi manfaat buat keluarga dan umat. Kerana hidup hanya sekali, mari lakukan yang terbaik! ^^,



Comments