Doa Untuk Wanita

 Bismillahi walhamdulillah

Menjadi seorang wanita atau tepatnya umat Nabi Muhammad s.a.w. adalah sangat istimewa. Nabi Muhammad s.a.w. sangat memuliakan kaum wanita. Datangnya baginda sebagai utusan Allah, baginda membuang segala perkara yang mungkar dan maksiat yang dilakukan oleh kaumnya. Pada ketika itu bayi perempuan akan dibunuh atau ditanam hidup-hidup. Allahu Akbar!

Nabi Muhammad s.a.w. begitu menyayangi isterinya Siti Khadijah r.anha, hingga baginda berasa amat sedih pada tahun Siti Khadijah wafat. 

Baginda juga merupakan seorang ayah yang penyayang dan datuk yang begitu sayang akan cucu-cucunya. Baginda mengajarkan kepada anakandanya, Fatimah yang pernah mengadu akan keletihan melakukan kerja rumah. Lalu baginda mengajarkan zikir Tasbih, Tahmid dan Takbir sebanyak 33x setiap satunya dan kita mengamalkanny setiap kali selepas solat.

Doa Untuk Wanita 

Sebenarnya banyak doa yang baik dan boleh diamalkan oleh kita.

Saya kongsikan dahulu 3 DOA di bawah yang saya suka membacanya dan semoga kita semua dapat mengamalkannya dalam kehidupan seharian kita.

Astaghfirullah 'ala kulli zanbin.

Jom hayati dan amalkan bersama. Semoga ianya menjadi manfaat buat kita. Terima kasih kepada mereka yang meletakkan doa ini di laman web mereka, saya meminjam gambar ini, semoga amal jariah pemilik poster ini sentiasa mengalir berpanjangan 🤲




Saya suka sangat dengan ketiga-tiga doa di atas ini. Semoga ianya bermanfaat buat para pembaca 😊

Comments