Skip to main content

Vitamin E Complex Shaklee

Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera semua sahabat blog 😊

Masha Allah, banyak jugak ye sawang dekat blog saya ni😅

Jom hari ini saya ada benda best nak share dengan korang iaitu mengenai VITAMIN E SHAKLEE

Penting ke ambil Vitamin E ni?

Ini gambar botol Vitamin E Shaklee

Saya tahu Vitamin E ni jarang orang cerita, betul tak? Selalu kita dengar tentang Vitamin C atau Vitamin B kan?

Tapi takpe jom kita kenal dengan Vitamin E harini, okay 😊

  1. Vitamin E dikenali sebagai vitamin larut lemak
  2. Vitamin E mempunyai ciri antioksidan yang melawan radikal bebas dalam badan kita
  3. Vitamin E merupakan vitamin yang penting dan diperlukan oleh tubuh badan untuk organ-organ tubuh badan berfungsi
  4. Ia juga dikenali sebagai vitamin jantung dan mempunyai manfaat-manfaat penting untuk kesihatan
Masha Allah, bestnya bila tahu manfaat Vitamin E ni kan?

Dalam makanan kita ada ke Vitamin E?


Ya, semestinya ada!

Antara makanan yang terkandung Vitamin E di dalamnya ialah :-
  • Minyak sayuran
  • Sayuran berdaun hijau gelap
  • Kekacang
  • Biji-bijian dan semua bijirin
  • Beras perang Jagung
  • Telur
  • Rumpai laut
  • Susu
  • Oat 
  • Kacang soya
  • Ubi kentang
  • Gandum
Alhamdulillah, best kan? Mesti korang tengah senyum sebab ada antara makanan di atas korang selalu je ambil kan? 😊

Tapi yang jadi masalah kita ialah cukup ke pengambilan Vitamin E dalam badan?

So, Shaklee dah pun sediakan Vitamin E di mana sumbernya adalah daripada sumber semulajadi dan mengandungi 'mixed tocopherol', di mana ciri ini menunjukkan Vitamin E korang selamat dibeli tau.

10 Manfaat Vitamin E Shaklee

Tak ada promosi Vitamin E ke bulan Ogos ni?

Eh ada lah korang!

Nanti ajak kawan-kawan dan famili beli sama-sama ok.

Boleh kongsi belian dan semestinya korang dapat beli dengan harga yang jauh lebih murah😉

Promosi Merdeka Sale

Haa ini dia Promosi Merdeka Sale yang menjadi rebutan customer tau.

Cuba tengok harga untuk Vitamin E, hanya lah RM128.00 sahaja untuk 2 botol bagi korang yang bergelar Distributor dan kalau korang tak jadi ahli, harganya ialah RM160.00 untuk 2 botol!

Haa jimat kan? Kalau korang ada sorang kawan nak beli sama, bolehlah divide dua harga tersebut😊

Oh ya, nanti jemput baca juga perkongsian rakan saya tentang Vitamin E juga 😊

Okay, jumpa lagi dalam next posting!

Hafizah
Shaklee Kulim, Kedah

#ProjekBlogMegaShaklee
#billionaire

Comments

Popular posts from this blog

Ini Mozek BERSIH 2.0 Saya

Bismillahi walhamdulillah 9 Julai 2011 pasti akan terpahat kukuh dalam seluruh memori rakyat Malaysia. Sama seperti peristiwa berdarah 13 Mei 1969. Walaupun ianya telah 42 tahun berlalu, rakyat tidak pernah melupakannya. Impaknya amat besar terutamanya kepada kaum Melayu dan Cina pada ketika itu. Mozek BERSIH 2.0 Saya cuba mengenepikan segala emosi dan rasa marah saya ketika entri ini ditulis. Sungguhpun rasa marah ini tidak lagi padam, pesan naqibah saya, SABAR, SABAR dan berSABARlah! Sesungguhnya mengamalkan Islam pada akhir zaman ini ibarat menggenggam bara api! Maka, saya cuba bersabar, seperti sabarnya para pemimpin saya tika ini. Pagi 9 Julai 2011 tiba juga. Alhamdulillah, sehari telah berlalu pergi menjadikan umur saya 25 tahun 1 hari. Ulang tahun yang pasti diingati berikutan terpalitnya sejarah hitam dalam demonstrasi BERSIH 2.0! Palitan ini sebenarnya sudah pun terjadi kepada beberapa siri demonstrasi sebelum ini, tetapi saya kira palitan kali ini lebih dahsyat, lebih jijik d...

Wanita Perlu Bijak Urus Emosi

 Bismillahirrahmanirrahim, 10 hari lagi kita nak bertemu dengan bulan yang dirindui, Ramadhan al-Mubarak. Bulan yang penuh rahmat dan maghfirah daripada Allah, Rabb kita. Sebagai seorang wanita apatah lagi bergelar isteri dan ibu berkerjaya, pengurusan emosi sangat penting. Bukan mudah nak menukar 'topi' daripada seorang isteri dan ibu kepada seorang pekerja dan sebaliknya. Apabila seorang ibu penat di tempat kerja, ibu perlu berehat seketika agar emosinya stabil dan dapat berperanan dengan baik di rumah. Masha Allah Tabarokallah! Seorang ibu juga manusia biasa. Tidak terlepas dari rasa penat, marah dan sedih. Sifat negatif yang boleh menyebabkan sebuah keluarga tidak ceria dan harmoni. Ada satu kata-kata popular, "happy wife, happy family". Ada benarnya kata-kata ini. Ibu ialah madrasah dalam rumah tangga. Bahagia ibu, inshaa Allah bahagia rumah tangga. Sedih ibu, maka rumah tangga turut berasa muram. Kebanyakan sekolah sibuk dengan acara sukan minggu ini. Lantaran i...

Keluarga Juliana Berkembang ^^,

Bismillahi walhamdulillah "Isteri dan anak-anak adalah perhiasan dunia" Alhamdulillah, segala puji hanya untuk Allah, Tuhan Maha Pencipta, yang menciptakan manusia dari setitis air mani yang hina. Lalu menjadi segumpal darah, menjadi tulang, tulang kemudiannya dibalut dengan daging, dirupakan dengan sebaik-baik rupa dan bentuk lalu ditiupkan roh oleh Allah. Subhanallah! Tabarokallah! Alhamdulillah, adinda dikasihi Sakinah telah selamat melahirkan putera keduanya pada tanggal 8 September 2013 pada jam 5.01 petang di Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar. Putera kedua yang diberi nama Muhammad 'Imad Aqil menambahkan lagi seri kepada keluarga besar Juliana kami, Alhamdulillah.  Inilah Abang Long Fathi ^^, Ini adik Fathi, 'Imad Terimbau kenangan kami 9 beradik yang jarak kelahiran agak dekat, ada yang setahun, 2 tahun dan paling lama adalah 4 tahun. Seperti juga Sakinah, jarak kelahiran anaknya yang pertama dan kedua hanyalah setahun 1 bulan...