Aku & Umar

Sengaja aku coretkan entri ini dengan tajuk 'Aku & Umar'. Umar menjadi temanku pada tahun akhirku di IIUM K ini. Siapa Umar ya? Buah hati ka? Well, this is my Kelisa's car as it had driven by my Abah on last 10 July. Alhamdulillah, setelah seharian Abah drive, akhirnya kami selamat tiba di kampus UIA Kuantan ini pada jam 2.00 pagi!

Kesian kat Abah, demi anak sulungnya ni, sanggup dia menghantar Umar ke sini..Thank You Abah! Allah will give 'AJR' to you, Amin..

Menjaga Umar taklah susah sangat, kalau dia lapar& haus bagi je air cap petrol yang didapati dari Petronas =). Em, makin meningkat umur ni, makin bertambah responsibilityku dan inilah hakikat kehidupan ini. Rasa lain sangat bila dah ada Umar ni..Macam juga kita pelihara pets like cats, rabbits atau apa2 aje..Kita akan rasa TANGGUNGJAWABAN itu. Kalau tak percaya, cubalah bela kucing seekor =)

Melalut pula rasanya entri kali ini. Sesi luahan perasaan sebelum aku cuba untuk menulis dengan lebih serius pada entri akan datang, insya-Allah. Terkadang terfikir juga tujuan utama aku berblog. Bukanlah untuk menceritakan segala-galanya details hidupku di sini, tetapi lebih kepada perkongsian dengan sesiapa sahaja yang membaca tulisanku ini. Semoga ada manfaatnya, Amin..

Dengan adanya Umar bersamaku, maka semakin 'ligat'lah untuk aku beraktivisme. Jadi sudah tiada alasan untukku tidak berjuang malahan aku perlu lebih kuat lagi. Jika ada sahabat-sahabat yang ingin 'menunggang' Umar untuk ke program-program, aku dengan rela hati akan memberikannya. Aku berharap moga-moga ia menjadi saham untukku dan Abah di Akhirat kelak walau Abah tak pernah tahu pun tentang hal ini.

"Setiap hari yang kita lalui, terbitkanlah rasa SYUKUR di hati kita kerana Allah sentiasa bersama orang yang bersyukur dan bertawakkal kepada-Nya. Kuasa SYUKUR akan menjadikan kita seorang insan yang tahu erti memberi dan qana'ah dengan setiap pemberian-Nya."

Comments

Popular posts from this blog

Baitul Muslim Haraki

Perkongsian; Hala Tuju Selepas Graduasi