Merungkai 'Illuminati' & 'Neo-Muktazilah' di KIPSAS- Siri 1

Alhamdulillah saya berpeluang mengikuti Simposium Pemikiran Islam di Kolej Islam Pahang Sultan Ahmad Shah (KIPSAS) Kuantan, Pahang pada 10 Feb yang lepas. Menjadi wakil tunggal UIA, saya ke sana dengan Umar saya =)

Alhamdulillah, segalanya berjalan dengan baik dan dipermudahkan-Nya, syukran Allah!
Dua buah kertas kerja telah dibentangkan kelmarin. Kertas Kerja 1 dibentangkan oleh En Ainuddin Kamaruddin dan Kertas Kerja 2 pula dibentangkan oleh Puan Siti Nora' Aeshah Zakaria. Insya-Allah saya akan cuba ringkaskan pengisian daripada kedua-dua kertas kerja ini.

Kertas Kerja 1: Cabaran Pemikiran Islam Era Globalisasi (Illuminati: Satu Tinjauan Awal)
Oleh: Ainuddin bin Kamaruddin
Pensyarah Jabatan Dakwah & Pengurusan KIPSAS

Pengenalan


Pemikiran Islam berdepan dengan pelbagai gelombang cabaran yang amat getir dari pelbagai sudut. Islam diserang dalam keadaan nyata dan tersembunyi, zahir dan batin, kasar dan halus serta fizikal dan mental secara bertubi-tubi. Pemikiran umat Islam dipaksa menerima budaya dan nilai yang dibawa oleh Yahudi dan Nasrani khususnya dari Barat.


Proses ini dikenali dengan nama
'De-Islamisasi' yang bermaksud proses untuk mengubah pemikiran masyarakat muslim supaya lebih mengangung-agungkan nilai serta budaya Barat yang dianggap sebagai satu dimensi untuk mempertingkat ketamadunan dan kemodenan Barat. (Abdul Ghafar dan Zaleha 2008: 5)

Di era ini, kita mungkin biasa mendengar istilah2 seperti
al-ghazwu al-fikr, liberalisasi Islam atau Islam Liberal, Islam Jumud, Fundamentalis Islam dan macam-macam lagi yang semuanya mempunyai sangkut-paut yang signifikan dengan perancangan musuh.

Global dan Globalisasi


Menurut Oxford Advance Learner's Dictionary (1995) 'global' merupakan kata sifat yang didefinisikan sebagai covering or affecting the whole world. Wikipedia (2010) mendefinisikan 'Globalization' sebagai: "an ongoing process by which regional economies, societies, and cultural have become integrated through a globe-spanning network of communication and
trade."

Kamus Dewan (2002:408) mendefinisikan globalisasi sebagai fenomena yang menjadikan dunia kelihatan mengecil dari segi perhubungan manusia disebabkan kepantasan perkembangan teknologi maklumat.

Illuminati

Italic Apa itu Illuminati dan siapa itu Illuminati? Illuminati merupakan satu gerakan atau pertubuhan rahsia Yahudi sama seperti Freemasonry dan kelab-kelab di bawahnya seperti Kelab Rotary dan Kelab Lions. Mereka dianggotai oleh orang-orang Yahudi yang super-cerdik, super-bijak atau super-genius dalam pelbagai bidang. Mereka turut dikenali sebagai The Elites. Globalisasi dan Illuminati mempunyai kolerasi yang rapat.

Kewujudan Illuminati dinyatakan oleh seorang komposer muzik Amerika bernama Wes Penre. Menurut Penre (2009) terdapat satu gerakan sulit orang2 Yahudi di peringkat antarabangsa di belakang syarikat2 rakaman dan industri perniagaan di Amerika Syarikat. Gerakan sulit ini dikuasai oleh golongan billionaire yang menggelarkan diri mereka Illuminati atau Moriah Conquering Wind, iaitu orang-orang yang bertanggungjawab menggunakan industri hiburan untuk memutar belit minda masyarakat untuk mencapai matlamat pergerakan sulit mereka iaitu One World Government. Illuminati bergerak secara halus dan rahsia, tidak mendedahkan identiti mereka dan tidak menonjol di mata orang ramai sebaliknya tetap terus-menerus menjalankan kerja untuk merealisasikan cita-cita mereka. Dalam usaha mencapai cita-cita menguasai dan memerintah dunia, mereka menggunakan pelbagai metod untuk merosakkan pemikiran orang-orang Islam, orang-orang Kristian dan seluruh penduduk dunia.

Hubungan Freemasonry - Illuminati
Italic Freemasonry terdiri dari perkataan free yang bermana merdeka dan mason yang bermakna tukang bangunan. Freemason dan Freemasonry ertinya tukang bangunan yang merdeka. Berkenaan hal ini Muhammad Fahim (1998:1-2) menukilkan:

"Freemasonry adalah organisasi Yahudi Antatarabangsa yang tidak ada hubungannya dengan tukang2 bangunan yang terdapat pada abad-abad pertengahan. Freemasonry juga tidak ada hubungannya dengan kegiatan pembangunan kapal atau gereja besar seperti yang banyak diduga oleh sebahagian orang. Tetapi organisasi Freemasonry ini selalu bekerja untuk menghancurkan kesejahteraan menusia, merosak kehidupan politik, ekonomi dan sosial di negara-negara yang didudukinya. Ia juga berusaha merosak bangsa dan pemerintahan non- Yahudi. "

Seorang ahli bekas Illuminati bernama Svali (2001) mendedahkan bahawa Illuminati dan Freemasonry mempunyai hubungan yang sangat rapat. Sebahagian pemimpin Illuminati juga merupakan pemimpin Freemasonry.


Sikap Illuminati-Yahudi Terhadap Non-Yahudi

Faizal Ali Boncelli (2010) dalam analisisnya terhadap kitab-kitab suci Yahudi menemui beberapa ayat seperti berikut:

"Air mani yang darinya tercipta bangsa-bangsa lain yang berada di luar agama Yahudi adalah air mani kuda." (Talmud Yerusalem: 94)

"bahawa kaum non-Yahudi adalah hanya berbeza bentuk dengan binatang." (Midrash Talpioth Vol. 225d)

dan banyak lagi...


-akan bersambung dalam siri berikutnya.

Comments

  1. Salam,
    Sudah baca Tuhan Manusia karya Faisal Tehrani?
    Tuhan manusia membicarakan soal murtad sebagai tema novel dengan membongkar pelbagai konsep dan falsafah di sebalik Sekularisme, Liberalisme, Pluralisme dll. Amat baik untuk dicerna. Sekadar menyuarakan cadangan bacaan. Terima kasih.

    ReplyDelete
  2. Wslm
    Syukran atas komen. Nta rupanya, Fathul Naim. Lama x dgr khabar. Blm berkesempatan utk bc lg, tp kwn ada ja buku ni. Syukran ats saranan. Terus juang!

    ReplyDelete
  3. Two thumbs up!
    Boleh jadi muslimah analytician yang hebat nih
    :)

    ReplyDelete
  4. Syukran Awan. Muslimah analytician? I'Allah doakan. Tp kertas kerja utk tjk ni, ana copy paste je :)

    ReplyDelete

Post a Comment