Bingkisan Kisah Miss Hafizah

Bismillahi walhamdulillah

Masa amat pantas berlalu. Sedar tak sedar kontrakku sebagai Pensyarah Sambilan Sepenuh Masa hampir tamat tidak lama lagi, Subhanallah! Macam tak percaya pun ada, masih terkenang hari pertamaku di UiTM Perlis. Sebelum melangkahkan kaki ke kelas, doa dibaca, mohon urusan mengajarku dipermudahkan-Nya. Macam-macam perasaan pada minggu pertama mengajar, maklumlah 'first experience', sudah tentu rasa cuak dan serba tak kena. Alhamdulillah, mak dan abah banyak membantu, rakan-rakan pensyarah dan pensyarah senior juga tidak lokek mencurahkan ilmu dan yang utamanya pertolongan mutlak adalah daripada Allah, Tuhan teragungku, syukran Ya Allah!

Minggu hadapan adalah 'revision week'. Semua kelas dah off, memberi laluan kepada pelajar-pelajar untuk menumpukan masa, menelaah dan mengulang kaji. Tugasku pula adalah marking test paper yang bertimbun dan mengeluarkan carry marks secepat mungkin. Mohon bantuan-Mu Ya Allah, semoga pekerjaanku dipermudahkan-Nya, amin..

Buat anak-anak didikku, aku sudah mula sayang kepada kalian dan tanpa sedar, ada perasaan sedih untuk meninggalkan kalian tidak lama lagi.

Pesanku, manfaatkan masa menuntut ilmu dengan seoptimumnya kerana ilmu Allah itu mahal. Pasti kalian tidak akan menyesal apabila sudah grad nanti jika masa-masa menuntut ilmu ini kalian manfaatkan dengan sebaiknya.

Doaku, moga kalian beroleh kejayaan yang cemerlang di dunia dan di akhirat. Minggu hadapan, kalian bakal 'berperang' dan hadapilah ia dengan tenang. Pastikan bidikan dan sasaran kalian tepat terutamanya untuk subjekku MAT 235 dan MAT 285. Ma'an najah!


Group K & L (EC) yang ceria

Pelbagai ragam; group A & B (AP)

Tak dapat bergambar dengan semua sbb diorg dah balik; group C & D (AP)

Bersama siswi-siswi group M & N (EC) yang bijak2 =)

In corporate uniform, no brothers, tak tahu kenapa diorg tak dtg kelas hari tu..

"Ampun dan maaf andai saya ada salah silap dengan awak semua. All the best in your final exam!"- Miss Hafizah.

Comments

  1. salam...fizah x mintak sambung cntract ke?

    ReplyDelete
  2. Wslm. K.Af, thanks ats komen =)
    Sy dh mntk jwtn as lecturer, DM45 kak af, tp ada risk la coz diorg akn utamakn yg dh ada MA..akk doakan ek..
    dgr kata akk ada interview ye, kt mn? keje ape kak? all da best ya!

    ReplyDelete
  3. Owh ye ke...insyaallah ada rezeki dapat la tu,harap2la ada pluang sbb dh penah ada contract dgn uitm tu kn...apapun bnykn doa,kita bergantung pd Dia je,sama2la kita doa =)

    Akk br lps intvw msterskill, tp dpt offer upm jugak,igt nk g msteskill tu yg g intvw dia, tp bl pk2 lg myb trima upm kot, nerves jugak rasa ni

    ReplyDelete
  4. All the best utk kak af =)
    sy yakin Allah akn kurniakan rezeki-Nya buat org yg baik mcm akk =)
    Akk, any good news jgn lupe gtau eh;)

    ReplyDelete

Post a Comment