Mengemudi Bahtera MEc


Bismillahi walhamdulillah,

Syukran Lillah perjalananku sehingga hari ini masih dipermudahkan Allah, terus-terusan berdoa semoga Dia sentiasa memudahkan kembara ini sehingga ke penghujungnya.

Kedatangan teman baik ke mahligaiku amat-amat menggembirakan, do come again ya Humm ^^,
Kemudiannya ke KLCC sebentar, menjenguk Taman KLCC yang bakal diterjah oleh 'kami' minggu depan! Tidak sabar menanti hari itu dan semoga Allah mempermudahkan urusan kami.

Dua perkara UTAMA dan BESAR yang sangat-sangat saya hargai sekarang iaitu MASA dan WANG! Adakah saya mata duitan? Oh, tidak walaupun kadang-kadang dalam situasi tertentu saya harus berkata YA =)

Masa amat dan terlalu cepat berlalu, dan pesan Abah, DAHULUILAH MASA!
Wang pula mengalir laju seperti air dan pesan Abah, CARILAH SCHOLARSHIP (^_^)

Satu perkara lagi yang dipelajari; kemudilah bahtera yang besar bukannya bahtera yang kecil kerana apabila kita mengemudi bahtera yang besar, kita tidak akan menghiraukan ombak-ombak kecil yang menghempas bahtera kita. Pukullah bahtera kita kerana perjalanan ke penghujung destinasi kita harus diteruskan.

Bahtera MEc baru sahaja belayar, mohon doa semua agar bahtera ini terus belayar dengan selamat hingga tiba di destinasinya, amin..


Comments

  1. thanks melayan kerenah saya. saya gembira meluangkan masa bersama anda. all the best, fizah. break a leg! anda pasti boleh. ^_^

    ReplyDelete

Post a Comment