Menoreh Impian

Bismillahi walhamdulillah

Menoreh impian, inilah frasa ampuh yang sedang ku genggam. Tidak lagi melakar impian tetapi aku sedang menorehnya. Melihat dunia hari ini amat menakutkan. Jenayah melata di mana-mana. Maksiat, berleluasa! Astaghfirullah!

Islam hanya pada nama. Jika hanya lihat pada kulitnya dan tidak diketahui nama, alangkah luluh hati, isi tidak Islam tetapi hanya pada kulitnya. Apa sudah jadi wahai manusia?

Hatta mereka adalah kelahiran sekolah agama tetapi sayangnya 'pakaian' sekolah agama sudah ditanggalkan. Buruk. Jelek. Hodoh dengan 'pakaian' yang dibangga-banggakan mereka. Seolah mengalahkan budaya Barat!

Takut, sungguh takut sekali! Mereka sudah tiada takut? Takut kepada yang Yang Maha Kuasa? Yang murka-Nya tiada tara? Yang azab-Nya tidak tertahankan? Na'zubillah!

Sedarlah wahai manusia! Dunia semakin tua, tiupan sangkakala pasti tiba. Jika waktu itu tiba, sudah tiada guna taubatmu. Insaflah, kembalilah kepada Tuhanmu Yang Maha Penerima Taubat, sebesar apa pun dosa kita kecuali syirik kepada-Nya.


Menoreh impian. Insya-Allah sedikit masa lagi, semoga dipermudahkan jalan ini oleh Yang Maha Mendengar. Ingin menyelamat dan membantu Ummah. Dari itu, MEMBACA-BERDISKUSI-MENULIS lah wahai khaulah azwar~

Comments

Popular posts from this blog

Baitul Muslim Haraki

Perkongsian; Hala Tuju Selepas Graduasi