Hari Raya dengan Shaklee

 Bismillahi walhamdulillah

Apa khabar sahabat semua? Menginjak kita ke 10 Syawal hari ini kan? Sudah ada yang berpuasa sunat Syawal? Semoga dipermudahkan urusan semua sahabat walau dalam apa jua keadaan.

Dalam keseronokan berhari raya, makan segala aneka hidangan, dari ketupat rendang nya, lontong kuah kacang nya, lemang serunding nya hingga lah ke biskut raya, badan dah mula bagi signal macam-macam ditambah pula dengan faktor usia ni, makan terlebih sikit, dah mula rasa tak sedap badan 😂

Jadi, saya akan stand by vitamin-vitamin Shaklee dalam beg balik kampung saya sebagai ikhtiar untuk kesihatan saya dan keluarga. Dan saya akan kongsikan dengan adik-beradik apabila saya mengambil vitamin Shaklee di kampung.

Saya akan kongsikan vitamin-vitamin yang penting dan semua keluarga wajib ada di musim perayaan ni.




Phytocol ni sangat best bila kita tahu fungsi dia. If makan makanan berlemak dan berminyak, boleh ambil phytocol sebab dia dapat halang penyerapan kolesterol dari makanan di usus.

Omega Guard ni sangat bagus untuk otak, boleh juga beri pada anak-anak untuk diamalkan harian. Selain itu, Omega Guard dapat mengurangkan paras kolesterol jahat. Boleh bantu jaga jantung kita juga.



Musim-musim raya ni sudah tentu kita berjumpa dengan ramai orang kan? Jadi penting sangat kita sebagai ibu ayah untuk menyediakan vitamin sebagai ikhtiar perlindungan kesihatan kepada anak-anak. 2 item kat atas ni iaitu Hero Kiddo dan Nutriferon wajib saya bawa kalau pergi travel. 

Anak-anak memang suka sangat Hero Kiddo, sampai Ummi depa kena catu, nanti terlebih-lebih makan Hero Kiddo 😂. So saya sarankan jadikan 2 vitamin di atas sebagai vitamin wajib di rumah mak ayah okay😊



Selain Hero Kiddo, mak ayah pun boleh dapatkan Vita-Lea for Children untuk anak-anak. Dia ada multivitamin dan mineral untuk kanak-kanak dan boleh top up nutrisi untuk anak-anak. Yelah, kadang-kadang anak-anak kita ni memilih makan kan, jadi sebagai ibu ayah yang peka, jom kita bantu berikan nutrisi yang lengkap daripada Vita-Lea ni.

Okay, last but not least, selain Phytocol dan Omega yang saya kongsi di atas tadi, kita boleh add on Herb-Lax dan Lecithin di musim raya ni.

Herb-Lax ni boleh bantu elakkan sembelit. Apabila macam-macam makanan dah masuk dalam perut, kadang-kadang susah nak membuang kan? Jadi boleh ambil Herb-Lax, boleh bantu mencuci usus dan melawaskan pembuangan air besar. Herb-Lax ni tak perlu ambil hari-hari ya.

Lecithin pula sangat best bagi mereka yang nak kurus. Lecithin bertindak sebagai pemecah lemak supaya senang dibuang dan dia mencegah lemak dari melekat pada dinding membran. Jika nak kurus, vitamin ni wajib ada dalam list kita okay 😉

Sekian dulu untuk perkongsian vitamin-vitamin Shaklee yang perlu ada di musim perayaan ni. Semoga ianya bermanfaat dan membantu mak ayah dalam menyediakan keperluan vitamin di rumah. Jom singgah ke blog rakan saya tentang pengalaman menarik beliau ber Hari Raya dengan Shaklee 😊

Sekiranya nak tahu lebih lanjut lagi tentang vitamin Shaklee, boleh hubungi saya di sini. Jumpa lagi dalam posting akan datang😊

#projekblogmegashaklee
#shakleetriumph
#shakleeraya
#billionaire
#keluargasihat

Comments