Siri-siri Ramadhan di Kuantan

Bismillahi walhamdulillah..

17 Ramadhan 1430H

Ramadhan sudah 16 hari berlalu..

10 malam terakhir akan tiba dalam 4 hari lagi..

Masih terasa atau tidak ruhnya?

Alhamdulillah, semalam aku iftar bersama adik merangkap sahabat terbaik, Jeneral Hamasyie =) di Restoran Suzana dan kami bertarawikh di Masjid Ampuan Afzan. Rindu sangat nak solat tarawikh 20 rakaat dan Alhamdulillah Allah izinkan. Petang tadi, usai menjawab midterm IB yang tak berapa cukup preparation pun, Astaghfirullah.. jadi malam ni rasa nak jumpa Allah lama-lama sikit..huhu rindu..sebab rasa macam jauh je dengan Allah..syukran dik menjadi teman iftar & tarawikh semalam!

3 hari sebelum ni, aku berkesempatan iftar & bertarawikh di Masjid Negeri, Alhamdulillah..

Siri 1: Bersama adik-adik CTS (Ta'rif) yang bakal menyambung perjuanganku, insya-Allah..


Nad+Me+Rami


Zut+Ieja+Anis+Mas

Sue+Kila+Adibah

Siri 2: Bersama mujahidah-mujahidah abad 20, hehe..they are my precious gift from Allah..
*nanti Kak Fizah letak gambar ye, kena amik kat Aida dulu..


Siri 3: Bersama sahabat2 dan teman2 sehidup sematiku, ABku..they mean the world to me =)





Setiap kali bertemu Ramadhan, pasti ada ilmu baru yang membuatkan aku lebih mengenali dan mencintai Ramadhan. Patutlah pahala untuk orang yang berpuasa di bulan Ramadhan ni, Allah sendiri yang akan beri. Kerana apa? Kerana Allah hadiahkan bulan yang mulia ni khas untuk kita. Ramadhan adalah bulan rahmat yang mengajak kita kembali kepada fitrah. Berpuasa kita bukan sahaja daripada makan dan minum tetapi kita juga berpuasa daripada mengikut nafsu syahwat kita yang selalu menginginkan perbuatan2 mungkar, na'uzubillah..

Ramadhan; Allah khususkan bulan ini untuk kita beribadat sepenuhnya dengan ganjaran amalan yang berlipat ganda. Asal kita adalah dari alam ruh. Ramadhan adalah untuk kita, untuk penyucian ruh kita. Subhanallah! Indahnya Ramadhan bagi mereka yang benar2 tahu dan inginkan keredhaan Tuhannya..

Ayuh! Kita terus tingkatkan amal ibadat kita sementara Ramadhan masih bersama kita..

Comments

Popular posts from this blog

Baitul Muslim Haraki

Perkongsian; Hala Tuju Selepas Graduasi