AGM SCIENCESS 09/10 & PRK

Bismillahi walhamdulillah..

Berbaki 1 hari lagi akan berlangsungnya Pilihan Raya Kecil di Dun Bagan Pinang, N9. Solat hajat dan doa tak henti-henti dipohon agar kemenangan berpihak kepada calon PR, amin..

Kisah di Kampus UIA Kuantan

Alhamdulillah, Science Students' Society (SCIENCESS) baru sahaja mengumumkan line up barunya bagi sesi 2009/2010. Annual General Meeting (AGM) yang berlangsung pada 8 Oct lepas menyaksikan President baru SCIENCESS 09/10 diterajui oleh Saudara Don Luqmanul Hakim. Pastinya kepimpinan tenure 08/09 meninggalkan pentas SCIENCESS dengan pelbagai rasa dan kenangan sepanjang menerajui persatuan terbesar di UIAM Kampus Kuantan ini. Aku mengharapkan dan berdoa agar kepimpinan baru SCIENCESS 09/10 bakal mencorakkan SCIENCESS yang lebih idealis dan dinamik dengan tidak mengabaikan bi'ah solehah yang masih terjaga di bumi bertuah ini. Sekalung tahniah diucapkan!



Barisan line up baru SCIENCESS 09/10

Pilihan Raya Kampus

Semboyan PRK telah pun ditiupkan! PRK juga telah pun berlangsung di UniMAP dengan semua kerusi MPPnya menang tanpa bertanding! Bagaimana corak PRK di kampus-kampus lain? Adakah mood PRK ini telah dirasai oleh semua mahasiswa? Diharapkan kita lah yang akan menyuntik dan memberi rasa PRK ini kepada rakan-rakan kita di kampus.

Panggilan JIHAD ini adalah suatu perkara yang dinanti-nantikan buat mereka yang menyedari wajibnya Islam ditegakkan walau di mana sahaja mereka berada. Dan bersiap siagalah dari sekarang kerana musuh pasti akan menyerang tika kita dilihat alpa dan leka..

"Tegakkanlah Islam di hatimu, nescaya ia akan tertegak di atas bumimu."
[Imam Hasan al-Hudhaibi]

Comments