Skip to main content

AGM SCIENCESS 09/10 & PRK

Bismillahi walhamdulillah..

Berbaki 1 hari lagi akan berlangsungnya Pilihan Raya Kecil di Dun Bagan Pinang, N9. Solat hajat dan doa tak henti-henti dipohon agar kemenangan berpihak kepada calon PR, amin..

Kisah di Kampus UIA Kuantan

Alhamdulillah, Science Students' Society (SCIENCESS) baru sahaja mengumumkan line up barunya bagi sesi 2009/2010. Annual General Meeting (AGM) yang berlangsung pada 8 Oct lepas menyaksikan President baru SCIENCESS 09/10 diterajui oleh Saudara Don Luqmanul Hakim. Pastinya kepimpinan tenure 08/09 meninggalkan pentas SCIENCESS dengan pelbagai rasa dan kenangan sepanjang menerajui persatuan terbesar di UIAM Kampus Kuantan ini. Aku mengharapkan dan berdoa agar kepimpinan baru SCIENCESS 09/10 bakal mencorakkan SCIENCESS yang lebih idealis dan dinamik dengan tidak mengabaikan bi'ah solehah yang masih terjaga di bumi bertuah ini. Sekalung tahniah diucapkan!



Barisan line up baru SCIENCESS 09/10

Pilihan Raya Kampus

Semboyan PRK telah pun ditiupkan! PRK juga telah pun berlangsung di UniMAP dengan semua kerusi MPPnya menang tanpa bertanding! Bagaimana corak PRK di kampus-kampus lain? Adakah mood PRK ini telah dirasai oleh semua mahasiswa? Diharapkan kita lah yang akan menyuntik dan memberi rasa PRK ini kepada rakan-rakan kita di kampus.

Panggilan JIHAD ini adalah suatu perkara yang dinanti-nantikan buat mereka yang menyedari wajibnya Islam ditegakkan walau di mana sahaja mereka berada. Dan bersiap siagalah dari sekarang kerana musuh pasti akan menyerang tika kita dilihat alpa dan leka..

"Tegakkanlah Islam di hatimu, nescaya ia akan tertegak di atas bumimu."
[Imam Hasan al-Hudhaibi]

Comments

Popular posts from this blog

Ini Mozek BERSIH 2.0 Saya

Bismillahi walhamdulillah 9 Julai 2011 pasti akan terpahat kukuh dalam seluruh memori rakyat Malaysia. Sama seperti peristiwa berdarah 13 Mei 1969. Walaupun ianya telah 42 tahun berlalu, rakyat tidak pernah melupakannya. Impaknya amat besar terutamanya kepada kaum Melayu dan Cina pada ketika itu. Mozek BERSIH 2.0 Saya cuba mengenepikan segala emosi dan rasa marah saya ketika entri ini ditulis. Sungguhpun rasa marah ini tidak lagi padam, pesan naqibah saya, SABAR, SABAR dan berSABARlah! Sesungguhnya mengamalkan Islam pada akhir zaman ini ibarat menggenggam bara api! Maka, saya cuba bersabar, seperti sabarnya para pemimpin saya tika ini. Pagi 9 Julai 2011 tiba juga. Alhamdulillah, sehari telah berlalu pergi menjadikan umur saya 25 tahun 1 hari. Ulang tahun yang pasti diingati berikutan terpalitnya sejarah hitam dalam demonstrasi BERSIH 2.0! Palitan ini sebenarnya sudah pun terjadi kepada beberapa siri demonstrasi sebelum ini, tetapi saya kira palitan kali ini lebih dahsyat, lebih jijik d...

Wanita Perlu Bijak Urus Emosi

 Bismillahirrahmanirrahim, 10 hari lagi kita nak bertemu dengan bulan yang dirindui, Ramadhan al-Mubarak. Bulan yang penuh rahmat dan maghfirah daripada Allah, Rabb kita. Sebagai seorang wanita apatah lagi bergelar isteri dan ibu berkerjaya, pengurusan emosi sangat penting. Bukan mudah nak menukar 'topi' daripada seorang isteri dan ibu kepada seorang pekerja dan sebaliknya. Apabila seorang ibu penat di tempat kerja, ibu perlu berehat seketika agar emosinya stabil dan dapat berperanan dengan baik di rumah. Masha Allah Tabarokallah! Seorang ibu juga manusia biasa. Tidak terlepas dari rasa penat, marah dan sedih. Sifat negatif yang boleh menyebabkan sebuah keluarga tidak ceria dan harmoni. Ada satu kata-kata popular, "happy wife, happy family". Ada benarnya kata-kata ini. Ibu ialah madrasah dalam rumah tangga. Bahagia ibu, inshaa Allah bahagia rumah tangga. Sedih ibu, maka rumah tangga turut berasa muram. Kebanyakan sekolah sibuk dengan acara sukan minggu ini. Lantaran i...

Keluarga Juliana Berkembang ^^,

Bismillahi walhamdulillah "Isteri dan anak-anak adalah perhiasan dunia" Alhamdulillah, segala puji hanya untuk Allah, Tuhan Maha Pencipta, yang menciptakan manusia dari setitis air mani yang hina. Lalu menjadi segumpal darah, menjadi tulang, tulang kemudiannya dibalut dengan daging, dirupakan dengan sebaik-baik rupa dan bentuk lalu ditiupkan roh oleh Allah. Subhanallah! Tabarokallah! Alhamdulillah, adinda dikasihi Sakinah telah selamat melahirkan putera keduanya pada tanggal 8 September 2013 pada jam 5.01 petang di Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar. Putera kedua yang diberi nama Muhammad 'Imad Aqil menambahkan lagi seri kepada keluarga besar Juliana kami, Alhamdulillah.  Inilah Abang Long Fathi ^^, Ini adik Fathi, 'Imad Terimbau kenangan kami 9 beradik yang jarak kelahiran agak dekat, ada yang setahun, 2 tahun dan paling lama adalah 4 tahun. Seperti juga Sakinah, jarak kelahiran anaknya yang pertama dan kedua hanyalah setahun 1 bulan...