Hiduplah Wahai Hati

Bismillahi walhamdulillah..

Jam komputer ribaku menunjukkan angka 9.50 malam. Kerja dan assignmentku yang bertimbun-timbun ni masih tak terusik lagi. Allahu Rabbi..terasa kosong dan sepi malam ini. Bukannya environmentku yang sepi tetapi HATI ini..

Bermuhasabah seketika. Terasa jauh sungguh hubunganku dengan Sang Pencipta akhir-akhir ini. Kerana assignment yang banyakkah hingga aku boleh terleka? Astaghfirullah, alasan yang tidak konkrit sama sekali untuk diguna pakai! Cuba diagnose dan analysis lagi..nah, jawapannya ada pada HATI!

Acap kali kita sering bercakap soal HATI. Hati yang bahagia, hati yang tenang, hati yang sedih, dan macam-macam lagi kata sifat lain yang digabungkan dengan HATI ini. Malam ini terasa sangat kosong hati ini..Astaghfirullah, aku memohon ampunan dari-Mu Ya Allah..


Allahu Rabbi, bantulah hamba-Mu yang sangat lemah dan dhaif ini..
Perjalananku masih panjang dan aku tidak tahu apakah kesudahan penghidupanku..
Aku sangat2 bermohon kepada-Mu wahai Tuhan, hidupkanlah kembali HATIku ini agar tiada lain yang aku ingati melainkan ingatan dan kecintaan hanya kepada-Mu..
Syukran Allah..

Comments