Perjuangan Yang Tidak Henti

Saat ini aku yakin jentera pilihan raya di N 31 Bagan Pinang Negeri Sembilan memerah keringat mereka seoptimum dan semaksimum mungkin demi untuk memastikan pemimpin Islam bakal menerajui dun tersebut. Pemimpin dan jentera pilihan raya PR dari seluruh pelosok negeri turun beramai-ramai demi sebuah perjuangan yang tidak henti ini.

BN mempertaruhkan calonnya Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad manakala PR meletakkan calon yang hebat latar belakang pendidikan dan penglibatan dalam parti iaitu Zulkefly Mohamad Nor. Menurut sumber yang aku baca, calon BN pernah memiliki rekod rasuah dan perkara ini menjadi 'backfire' kepada mereka dengan meletakkan kembali Tan Sri Mohd Isa untuk bertanding lagi kali ini. Mungkin mereka merasakan tiada calon lain yang lebih layak untuk bertanding di Dun Bagan Pinang ini, wallahua'lam..

Namun, di pihak kita yang tidak berpeluang untuk turun membantu di Dun Bagan Pinang, jangan berhenti untuk berdoa dan memohon dengan sepenuh hati dan kesungguhan jiwa agar Allah memenangkan calon PR di sana. Walaupun calon PR masih mengekalkan kemenangan di semua pilihan raya kecil yang berlangsung dalam tempoh terdekat sebelum ini, tetapi janganlah kita terlalu yakin bahawa kemenangan akan menjadi milik kita pada kali ini. Ketahuilah jika hubungan dan pergantungan kita kepada Allah masih tidak total, tidak mustahil Allah akan memberikan kemenangan kepada pihak lawan.

Akhirul kalam, perhebat doa dan perteguhkan kesatuan kita kerana PERJUANGAN yang suci ini tidak akan berhenti selagi Islam masih tidak ditegakkan..TAKBIR!!

Nurhafizah Yaakob,
IMC.


Comments